prawnik

W jaki sposób pozyskiwać nowych klientów dla kancelarii prawniczej?

Dzięki odpowiedniej reklamie można szybko wybić się ponad konkurencję i zacząć pozyskiwać naprawdę wartościowych klientów. Niestety, nie wszyscy jednak wierzą w to, że dobra reklama dla prawnika to coś istotnego, co nie jest jedynie kosztem, a raczej inwestycją, która będzie się mogła nam zwrócić. W przypadku kancelarii prawniczej, która zazwyczaj świadczy swoje usługi na jakimś konkretnym obszarze, bardzo dobrze może się sprawdzić reklama w branży prawniczej o ograniczonym zasięgu- na przykład do granic konkretnego miasta, powiatu, województwa, czy na jakimś konkretnym obszarze. Lokalna wersja kampanii za pewne będzie też trochę tańsza od tej ogólnopolskiej, jednakże w branży prawniczej tak czy inaczej za pewne spotkamy się ze sporą konkurencją. Wśród polecanych kampanii na pewno znajdzie się reklama Google Ads brandbay.pl/prowadzenie-adwords-sem, która dawniej znana była jako AdWords. W ramach kampanii w sieci wyszukiwania, można ustawić zasięg takiej kampanii ograniczając go do konkretnego obszaru.

Reklama, której istotą są słowa kluczowe

Kampania w sieci wyszukiwania oznacza, że reklamy promujące daną stronę będą się wyświetlały na górze, z boku lub u dołu strony z wynikami wyszukiwania na konkretne słowa kluczowe. Już podczas wstępnego projektowania kampanii zostają dobrane najbardziej adekwatne frazy, które będą dopasowane do charakteru działalności kancelarii oraz usług, które ta chce reklamować. Słowa kluczowe muszą też być odpowiednie pod względem jakości. Co to oznacza? Najlepiej, aby miały charakter bardziej sprzedażowy i marketingowy niż tylko informacyjny. Kolejną ważną rzeczą jest to, aby były to frazy często wpisywane przez użytkowników do wyszukiwarki- można to sprawdzić bazując na statystykach mówiących o miesięcznej ilości wyszukiwań danego słowa kluczowego na zdefiniowanym obszarze. Aby lepiej dostosować budżet do tego, co będziemy chcieli osiągnąć poprzez taką kampanię, bardzo przydatne są także informacje o najniższych i najwyższych stawkach za kliknięcie.

W jaki sposób możemy sprawdzić efektywność kampanii?

Istnieje wiele sposób na to, aby zbadać, czy kampania jest skuteczna. Najprościej jest monitorować wszystkie dostępne statystyki. A więc ilość kliknięć, wyświetleń i wynik jakości, jeśli chodzi o reklamę. Możemy też analizować dane gromadzone w ramach narzędzia Google Analytics- na przykład to, jak bardzo zwiększył się ruch unikalnych użytkowników. Możemy też wdrożyć na stronie śledzenie konwersji, zwłaszcza jeśli faktycznie chcemy, aby użytkownicy na naszej stronie dokonywali konkretnej akcji. W końcu, możemy też monitorować połączenia- te pochodzące z systemu Google Ads będą odpowiednio zliczane. No i najbardziej oczywistym sposobem jest pytanie swoich klientów, skąd dowiedzieli się o istnieniu naszej firmy. Może to być też jakaś krótka ankieta, w której padnie takie właśnie pytanie. Zyski od nowych klientów powinno się zestawiać z kosztami, jakie niesie ze sobą reklama. Tym samym szybko oszacujemy, czy możemy dzięki kampanii uzyskać zadowalający zwrot z inwestycji w reklamę.