biura

Wynajmujemy biuro- czym się kierować szukając lokalu?

W momencie, kiedy szukamy lokalu pod wynajem biura, możemy zwracać uwagę na nieco inne jego aspekty niż w sytuacji, kiedy szukamy mieszkania. Dlatego też, aby wybrać mądrze i świadomie, najlepiej wcześniej odpowiednio przygotować się do tego zadania i dobrze zorientować się w temacie. Już kilka miesięcy przed planowaną przeprowadzką firmy na nowe miejsce, dobrze jest zapoznać się z tym, co oferuje nam rynek nieruchomości. Pozwoli nam to wybrać najbardziej preferowaną lokalizację lokalu, także pod kątem ceny oraz jego cech charakterystycznych. Już na starcie powinniśmy spróbować zastanowić się, jakie aspekty takiego lokalu są dla nas kluczowe. Nie zawsze bowiem w posiadanym przez nas budżecie uda się nam znaleźć lokal idealny, który posiadałby wszelkie udogodnienia. Ten budżet również jest szalenie istotną kwestią. Najlepiej od razu określić sobie, jakie koszty maksymalnie będziemy w stanie ponosić miesięcznie z tytułu najmu. Zawsze trzeba mieć na uwadze, że będzie to dla nas koszt stały, do którego sami zobowiążemy się podpisując umowę.

Lokalizacja zawsze mocno wpływa na cenę

Jest to jeden z najistotniejszych czynników wpływających na cenę najmu i to nie podlega żadnej dyskusji. Bardzo łatwo można to zauważyć porównując lokale o podobnym metrażu i standardzie ze ścisłego centrum z tymi, które znajdują się na przedmieściach. Decydując się na wynajem biura możemy mieć już jakieś preferencje, co do najbardziej pożądanej dzielnicy. Trzeba jednak zadać sobie pytanie, jak bardzo jesteśmy przywiązani do lokalizacji i jak dużą rolę ona dla nas odgrywa. Bywa, że prestiżowa lokalizacja ma swoje znaczenie wizerunkowe- często zapraszamy do siebie klientów czy partnerów biznesowych i nie chcemy, aby osoby te musiały nadkładać drogi na obrzeża miasta po to, aby się z nami zobaczyć. Są jednak takie biznesy, dla których lokalizacja ma znaczenie marginalne. Tym samym kosztem gorszego położenia lokalu mogą uzyskać większy metraż lub większy standard. Lokalizacja jest więc ważna, ale nie zawsze gra pierwsze skrzypce i nie zawsze koniecznie trzeba do niej dopłacać.

Nowocześnie czy raczej klasycznie?

W miastach, które posiadają swoją zabytkową część, wynajem powierzchni biurowych jest bardziej zróżnicowany. Z jednej strony możemy zdecydować się na lokal w ścisłym centrum w zabytkowej kamienicy, który będzie miał swój niepowtarzalny klimat. Dobrym przykładem takiego miejsca o świetnej lokalizacji w ramach Krakowa jest chociażby Herbewo. Z drugiej strony będziemy mieć do dyspozycji wielkie, przeszklone biurowce o bardzo nowoczesnych charakterze. Na pewno, zarówno w jednym jak i w drugim przypadku trzeba wziąć pod uwagę kwestię dojazdu do biura, a także ilość miejsc parkingowych. Ważne jest też to, jak z zewnątrz prezentuje się budynek w ramach którego znajduje się lokal. Zazwyczaj, mamy już w głowie pewne wyobrażenie tego, jak chcielibyśmy, aby taki lokal wyglądał i tego powinniśmy się trzymać podczas przeglądania ofert.